
Hjælp til My Visma App
Hvis du har brug for hjælp til appen, skal du henvende dig til din administrator, som ofte vil være i din HR-afdeling.
FAQ
Logon
Svar: Årsagen kan være, at du er leder, men du har ikke fået adgang til din afdeling. Kontakt din administrator.
Indstillinger
Svar: Det er et nummer, der indikerer hvilken version af My Visma appen, du kører på. Når vi tilføjer nye funktioner og opdateringer opdateres versionen. Hvis du ikke har valgt, at din app skal opdateres automatisk, skal du ind i App Store eller Google Play og hente den nye version.
Godkendelse
Svar: Nej, du får ikke en notifikation via appen, men det er muligt, du får en påmindelse via mail, hvis din virksomhed har denne løsning i My Visma web.
Svar: I appen kan du se registreringer på de medarbejdere, som du har adgang til. Ønsker du kun at få vist registreringer på
dem, der er i direkte reference, kan du gå ind under menuen ‘Godkend’ og under tandhjulet vælge ‘Mit team’.
Svar: Det kan skyldes at data ikke er synkroniseret korrekt ved login, eller der kan være noget med forbindelsen. Vi anbefaler, at du logger ud og ind i appen.
Svar: Nej, det kan du ikke. Det er muligt via My Visma web.
Overblik
Saldi opdateres ikke, når der er en lønkørsel i gang.
Nogle gange skal du foretage en opdatering af siden ved hjælp af pull-to-refresh (træk fingeren ned over siden) for at kunne se nyeste saldi.
Svar: Opdelingen sker pr. 1. september, hvor nyt ferieår begynder. Dvs. pr. denne dato flyttes ubrugte ‘Feriedage indeværende år’ til ‘Feriedage tidligere år’.
Registreringer
Du vil få følgende kategorier vist:
- Ferie
- Firmafravær
- Løn
- Sygdom
- Orlov
Svar: Klik på relevant dato i kalenderen. Klik herefter på ‘Tilføj arbejdstid’.
Svar: Afvigelsestype bruges i forbindelse med registrering af arbejdstid, når du har arbejdet mere eller mindre end din planlagte arbejdstid.
Svar: Ja, det kan du ved at klikke på en dag i kalenderen.
Svar: Fraværsregistreringer kan du se to år tilbage. Lønregistreringer kan du se fem år tilbage. Og så kan du se alle dine fremtidige registreringer.
I kalenderen er registreringer markeret med farvede prikker de pågældende dage.
Svar: Ja, du får en notifikation via appen, når din registrering bliver godkendt, eller hvis den bliver afvist.
Svar: Det kan du se ved at klikke på registreringen i kalenderen.
Blåt timeglas = afventer godkendelse
Grøn cirkel med ‘flueben’ = godkendt
Grønt firkant = er lønbehandlet
Rødt ikon = er afvist.
Svar: Status ser du ved at klikke på registreringen i kalenderen.
Svar: Nej, hvis du vil registrere på vegne af dine medarbejdere, kan du alene gøre det i My Visma web.
Svar: Nej, hvis du vil se fraværssaldi på dine medarbejdere, kan du se disse i My Visma web.